Boliden

”Enhetligt sortiment och skräddarsydd e-handel visualiserar kärnverksamheten globalt.”

Uppdrag

Boliden har ca 4 900 medarbetare i bland annat Sverige, Norge, Finland och Irland. För att hålla samman utformningen och få kontroll på kostnaderna för sina profilprodukter sökte företaget en leverantör som kunde erbjuda en centraliserad lösning.

  • Att ta fram ett sortiment med tydlig koppling till Bolidens kärnverksamhet – metaller (koppar, zink, silver och guld).
  • Förmedla Bolidens värderingar och stödja deras budskap.
  • Skapa tydlighet för vilka produkter som ska tas fram, och när.
  • Nå ut till alla i organisationen, oavsett var i världen de arbetar.

Lösning

Ett helt nytt profilproduktssortiment och en skräddarsydd e-handelslösning för användare med olika behörighet. Sortimentet är indelat i kategorier och vägleder om vilka produkter som är mest lämpliga för olika tillfällen. Produkterna har en tydlig koppling till Bolidens kärnverksamhet och är antingen tillverkade av metall eller metalliknande material, har formen av en guldtacka eller silvergranul. Devisen ”Metaller för det moderna livet” är applicerade på produkterna eller förpackningen.

Resultat

Ett enhetligt sortiment med kontroll på varumärket och kostnader. Boliden når nu ut till fler användare inom organisationen vilket har skapat stor förståelse för vikten av att förmedla en gemensam bild av Bolidens varumärke på alla marknader i världen.

referenser

Tidigare utförda case

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod 

Tveka inte för att kontakta oss för vidare frågor eller uppdrag

Vi vet att varje utmaning har sin optimala lösning. Det är den vi söker. Det är den vi finner och förverkligar för våra kunder. 

Hej!

Kul att du vill veta mer om hur vi kan stärka ditt varumärke. Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss.